loelen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Myrte Molen - WaarBenJij.nu loelen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Myrte Molen - WaarBenJij.nu

loelen

Blijf op de hoogte en volg Myrte

20 Februari 2014 | Noorwegen, Bergen

tadaaa reisverslag nummer 2
Ik heb natuurlijk een mooi voorbeeld genaamd Famke die in Chili zit voor haar stage en goed haar blog bijhoud dus dan kan ik niet achter blijven natuurlijk. Ik vindt het namelijk altijd erg leuk haar verslagen te lezen zelfs al zou ze vertellen hoe vaak ze naar de wc gaat dus! Ik heb voor mijn gevoel niet super veel nieuwe dingen te melden maar aangezien ik dus dacht het maakt eigenlijk niet uit wat je verteld ga ik toch maar even een end weg loelen hier :P

De afgelopen weken ben ik vooral in een werkplaats op school bezig geweest met gips, klei, plastic en keramiek. Het is een course waar ik mij voor had ingeschreven omdat ik dacht daar kan ik vast heel veel leren want dingen van gips of wat dan ook heb ik nog noooit zelf gemaakt. Okee vroeger misschien toen ik nog klein was zo'n voorgevormd rubberen katje waar je een kant en klare zak gips in giet om het beestje vervolgens te schilderen. Nouuu dan is deze course toch van een net stapje hoger haha. Je maakt zelf je mallen en je bereid als een soort chemici het gips en plastic (met een mondkapje op, de juiste kleding en alles). Je leert hier door wel echt super veel en ik vindt het heel leuk om met de materialen te experimenteren en te zien wat de anderen maken. Ik ben nu een soort masker aan het maken voor aan de muur en als ik zometeen een goede mal heb kan ik er zo veel kopien van maken als ik wil. Ghehe ik plan een massaproductie

Wel voelt het natuurlijk ook wel gek om met dat soort dingen bezig te zijn nu terwijl ik natuurlijk film studeer. Maar goed het is een minor dus dan mag je ook even heel wat anders uitproberen. Wel heb ik ook nog courses die ik ga volgen die iets meer met digitale media te maken hebben. Voor mijn project hier zal het dus een mengel moesje worden van verschillende disciplines.

Hier is het door de week overdag naar school, na school sporten en eten en drinken in Fantoft met alle andere exchange studenten en vrienden. Op dinsdag is het altijd filmavond in club Fantoft en in het weekend is er altijd feest op vrijdag en een hike op zaterdag. Genoeg te doen dus en waar tijd over is worden tripjes gemaakt en komt er visite :)

En over visite gesproken volgende week komt de leukste vogel van de wereld genaamd Merel overvliegen dus daar zie ik nu vooral ook heel erg naar uit! En dan had ik ook nog eens mijn moeder over gehad vorige week! We zijn toen een Norway in a Nutshell tour gaan doen waarbij we eerst met de trein naar Voss gingen, toen met de bus naar een plaats vanaf waar we de boot pakten door de Fjorden om vervolgens voor een nachtje in Flam te verblijven. Daar was het wel heel erg rustig, zo rustig dat we een upgrade in ons hotel kregen naar een luxe appartement want wij waren voor ons gevoel toch de enige kippen daar. Maar het was wel heewl erg mooi en we hebben lekker gewandeld. En het ging er natuurlijk vooral om dat we saampjes waren.

Ik vindt het namelijk wel wennen dat ik hier niet elk weekend mijn familie en vrienden zie natuurlijk. In Nederland ga ik nog elk weekend terug naar huis en dan nu ineens de overstap naar een half jaar niet elk weekend naar huis is dan toch wel groot. Het was dus heel fijn om visite te krijgen zodat ik met mijn moeder dit leuke tripje kon maken en haar Bergen kon laten zien. Mijn school, de bybahn, Fantoft, het sportcentrum allezz. Dan heeft zei nu ook een beter beeld van hoe ik er hier bij zit :P

Nou dat is wel weer genoeg weg geloeld :P

XOXO met de banjo en tot de volgende kerio !

Ohja iedereen hier verklaard mij voor gek dat ik nog niet mijn postadres aan mensen heb gegeven! Dus hierbij alle kaartjes, foto's of wat dan ook zijn welkom! Ik garandeer u een plekje aan mijn muur en in het geval van eten garandeer ik u een plekje in mijn maag :) nou als dat niet aantrekkelijk klinkt :)

Fantoft Studentboliger
Myrte van der Molen
Postboks 738
Fantoftveien 14
5075 Bergen
Norway

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrte

Ik zou mijn profiel omschrijven als een reis blog die van mij is ce moi myrte :) ik ben een studentje en de 269.607ste reiziger op deze website. Daarom voel ik mij erg speciaal en bijzonder en voel dat ik mijn ervaringen in het buitenland moet delen met de rest van de wereld. Amen!

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 3053

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 14 Juni 2014

Minor Noorwegen

Landen bezocht: